5/5
ارسال به وتس اپ
ارسال به تلگرام
پرینت این صفحه

جلوگیری از بیماری دیابت با مواد خوراکی معمولی

فهرست محتوا

در این مقاله برخی از خوراکی هایی که می تواندد از بروز دیابت پیشگیری بکنند را معرفی می کنیم و در مورد نحوه استفاده از آن ها توضیح خواهیم داد. بعضی از مواد خوراکی دارای ویژگی های خاصی هستند که می توانند از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کنند.

قهوه
پژوهشگران ایتالیایی در بررسی خود نشان دادند که نوشیدن یک فنجان قهوه پس از ناهار می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. همچنین تحقیقات متعدد تایید می کنند که مصرف مداوم قهوه معمولی یا بدون کافئین می تواند موجب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ شود؛ اما تاکنون علت آن مشخص نشده است! کافئین یکی از موثرترین ترکیبات ضد دیابت موجود در قهوه است.
آب لیمو و چای سبز
شواهد پیشین نشان می دهد که مواد سودمند درون چای سبز در پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و دیابت تاثیر به سزایی دارد. موارد جدید حاکی از آن است که با چکاندن آب لیموترش درون چای سبز یا نوشیدن آب مرکبات بلافاصله پس از مصرف چای سبز، تاثیر این نوع چای را حداقل سه برابر می کند.
به گفته محققان ویتامین C موجود در آب لیمو و مرکبات، موجب خارج شدن هرچه بیشتر مواد سودمند آنتی اکسیدان از برگ های چای سبز می شود.
فلفل تند
پژوهشگران در مطالعات خود دریافته اند که فلفل تند در پیشگیری از دیابت و بیماری های قلبی و عروقی که مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه هستند، مفید و موثر است. همچنین می گویند؛ این احتمال وجود دارد که در آینده فلفل جایگزین آسپرین یا همراه با آسپرین به عنوان دارویی برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی استفاده شود (آسپرین به تنهایی عوارض جانبی نامطلوب و مضری دارد که باعث خونریزی معده می شود).بادام

متخصصان تغذیه تاکید دارند؛ افرادی که نتایج آزمایش انسولین آن ها در حد نرمال نیست و در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند، می توانند با افزودن بادام به رژیم غذایی خود، از بروز دیابت پیشگیری کنند.اسفناج و کلم

پژوهشگران در یک بررسی مشخص کردند به طور کلی مصرف زیاد میوه و سبزی در کاهش خطر بروز دیابت تاثیری ندارد؛ اما استفاده از گل کلم و کلم بروکلی موجب کاهش خطر دیابت می شود. علت تاثیر مثبت این سبریجات هنوز مشخص نشده است؛ اما برخی محققان میزان بالای آنتی اکسیدان و گروهی دیگر منیزیم این سبزیجات را موثر می دانند.سایر مواد خوراکی

آرتیشو (کنگر)، کاسنی، شنبلیله، پیاز، لیمو، محصولات سویا، برنج قهوه ای، جو و لوبیا از خوراکی هایی هستند که می توانند در پیشگیری از ابتلا به دیابت موثر باشند.
خواص آرد بادام
خواص آرد بادام

خواص آرد بادام چیست؟ (مهم ترین ویژگی آرد بادام) استفاده از آرد بادام به جای آرد گندم، به خاطر خواص آرد بادام روز به روز

شکر کم کالری

شکر کم کالری چیست؟ آشنایی با فواید مهم شکر رژیمی شکر کم کالری، بر پایه سوکرالوز کاندرل جایگزینی مناسب برای شکر طبیعی می باشد. با

خواص آرد نارگیل
خواص آرد نارگیل چیست؟

خواص آرد نارگیل چیست؟ (مهم ترین فواید آرد نارگیل) خواص آرد نارگیل : یکی از پرکاربردترین طعم دهنده ها در انواع شیرینی ها، کیک ها

خواص شکر رژیمی
خواص شکر رژیمی

خواص شکر رژیمی؛ مهم ترین خاصیت شکر رژیمی خواص شکر رژیمی : شکر کم کالری و بدون قند کامور، که به صورت پودر تهیه میشود؛

دیدگاهتان را بنویسید