5/5
ارسال به وتس اپ
ارسال به تلگرام
پرینت این صفحه

جلوگیری از بیماری دیابت با مواد خوراکی معمولی

فهرست محتوا

در این مقاله برخی از خوراکی هایی که می تواندد از بروز دیابت پیشگیری بکنند را معرفی می کنیم و در مورد نحوه استفاده از آن ها توضیح خواهیم داد. بعضی از مواد خوراکی دارای ویژگی های خاصی هستند که می توانند از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کنند.

قهوه
پژوهشگران ایتالیایی در بررسی خود نشان دادند که نوشیدن یک فنجان قهوه پس از ناهار می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. همچنین تحقیقات متعدد تایید می کنند که مصرف مداوم قهوه معمولی یا بدون کافئین می تواند موجب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ شود؛ اما تاکنون علت آن مشخص نشده است! کافئین یکی از موثرترین ترکیبات ضد دیابت موجود در قهوه است.
آب لیمو و چای سبز
شواهد پیشین نشان می دهد که مواد سودمند درون چای سبز در پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و دیابت تاثیر به سزایی دارد. موارد جدید حاکی از آن است که با چکاندن آب لیموترش درون چای سبز یا نوشیدن آب مرکبات بلافاصله پس از مصرف چای سبز، تاثیر این نوع چای را حداقل سه برابر می کند.
به گفته محققان ویتامین C موجود در آب لیمو و مرکبات، موجب خارج شدن هرچه بیشتر مواد سودمند آنتی اکسیدان از برگ های چای سبز می شود.
فلفل تند
پژوهشگران در مطالعات خود دریافته اند که فلفل تند در پیشگیری از دیابت و بیماری های قلبی و عروقی که مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه هستند، مفید و موثر است. همچنین می گویند؛ این احتمال وجود دارد که در آینده فلفل جایگزین آسپرین یا همراه با آسپرین به عنوان دارویی برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی استفاده شود (آسپرین به تنهایی عوارض جانبی نامطلوب و مضری دارد که باعث خونریزی معده می شود).بادام

متخصصان تغذیه تاکید دارند؛ افرادی که نتایج آزمایش انسولین آن ها در حد نرمال نیست و در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند، می توانند با افزودن بادام به رژیم غذایی خود، از بروز دیابت پیشگیری کنند.اسفناج و کلم

پژوهشگران در یک بررسی مشخص کردند به طور کلی مصرف زیاد میوه و سبزی در کاهش خطر بروز دیابت تاثیری ندارد؛ اما استفاده از گل کلم و کلم بروکلی موجب کاهش خطر دیابت می شود. علت تاثیر مثبت این سبریجات هنوز مشخص نشده است؛ اما برخی محققان میزان بالای آنتی اکسیدان و گروهی دیگر منیزیم این سبزیجات را موثر می دانند.سایر مواد خوراکی

آرتیشو (کنگر)، کاسنی، شنبلیله، پیاز، لیمو، محصولات سویا، برنج قهوه ای، جو و لوبیا از خوراکی هایی هستند که می توانند در پیشگیری از ابتلا به دیابت موثر باشند.
شکر رژیمی بدون قند
شکر رژیمی بدون قند و کالری

شکر رژیمی استویا به عنوان شکر رژیمی بدون قند و کالری در دنیا شناخته شده استویا تنها ماده ای است که کاملا طبیعی  و مفید

اسپرولینا
شرینی بدون قند اسپرولینا

اسپرولینا اسپرولینا جلبک سبز تیره رنگ میباشد که از سال 1970 بدلیل خواص فراوانی که پیدا کرد مورد توجه همگان قرار گرفت امروزه امریکا ،

معرفی کامل بهترین شیرین کننده طبیعی
بهترین شیرین کننده طبیعی

معرفی انواع شیرین کننده مصنوعی و طبیعی امروز میخوایم یکی از بهترین شیرین کننده های طبیعی که 100% بدون کالری و رژیمی است را معرفی

شیرینی در رژیم کتوژنیک
شیرینی در رژیم کتوژنیک

شما هم جز کسایی هستید که بدون شیرینی و قند نمیتوانید زندگی کنید؟ زندگی بدون شکر هیچ جذابیتی ندارد؟ شما میتوانید با جایگزین کردن شیرین

خرید محصولات بدون شکر از سایت دکتر استویا
استویا را از کجا بخریم ؟ خرید شکر استویا

فروشگاه اینترنتی دکتر استویا ارائه دهنده محصولات دیابتی و رژیمی این شرکت با ارائه محصولات تولید شده از گیاه فرآوری شده استویا که امروزه به

دیدگاهتان را بنویسید