شیرینی در رژیم کتوژنیک
5/5
ارسال به وتس اپ
ارسال به تلگرام
پرینت این صفحه

شیرینی در رژیم کتوژنیک

فهرست محتوا

شما هم جز کسایی هستید که بدون شیرینی و قند نمیتوانید زندگی کنید؟ زندگی بدون شکر هیچ جذابیتی ندارد؟ شما میتوانید با جایگزین کردن شیرین کننده های دیگر مثل استویا و اریتریتول بدون هیچ نگرانی کام خود را شیرین کنید.

شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک

شیرین کننده طبیعی استویا به عنوان یکی از موادی است که در رژیم کتوژنیک مجاز به مصرف آن هستید. اریتریتول نیز میتواند به عنوان یک شیرین کننده جایگزین شکر و قند باشد ولی برای کسانی که حساسیت به این ماده دارند شیرین کننده طبیعی استویا بهترین پیشنهاد میتواند باشد.

استویا چیست؟

استویا در اصل یک گیاهی است که از برگ های آن بعد از فراوری شدن میتوان به عنوان شیرین کننده در چای و نوشیدنی های دیگر و همچنین در غذا استفاده کرد.

برگ آن حدود 200 الی 300 برابر شیرین تر از شکر است ولی بعد از فراوری شدن و حذف فلزات سنگین قابل مصرف میباشد.

کالری کم، کربوهیدرات کمتر نسبت به شکر، استویا را در زمره شیرین کننده های طبیعی و مناسب برای لاغری قرار داده است.

از استویا برای هر چیزی میتوان استفاده کرد، از نوشیدنی گرفته تا بستنی و کیک و مربا و خوراکی های دیگر.

برای کسانی که دیابت دارند و همچنین کسانی که به دنبال رژیم لاغری هستند ، شیرین کننده طبیعی استویا میتواند بسیار مناسب باشد چون جذب بدن نمیشود ولی کام شما را شیرین میکند.

اریتریتول چیست

به عنوان یک قند الکلی به شمار می آید، در برخی از میوه ها یافت میشود ولی اغلب از ذرت با انجام تغییرت ژنتیکی به دست می آید. جایگزین خوبی برای آسپارتام است ولی نباید در مصرف آن زیاده روی کرد، چرا که مضراتی نیز دارند.

افرادی که حساسیت روده دارند اریتریتول میتواند باعث تحریک پذیری شود در بعضی از افراد ممکن است سرگیجه و اسهال به همراه آورد. همچنین برخلاف استویا که اشتها رو کم میکند اریتریتول باعث پرخوری میشود که این به نوبه خود برای افرادی که رژیم دارند بسیار ناخوشایند می باشد.

همچنین گاها نیز در بعضی از افراد سبب ایجاد حساسیت پوستی میشود.

نکته: استویا از اریتریتول شیرین تر بوده و همچنین گیاهی میباشد در حالی که اریتریتول ، قند الکلی است که از میوه ها به دست می اید.

نتیجه میگیریم:

بنابراین به این نتیجه میرسیم شیرین کننده طبیعی استویا بهترین شیرین کننده دنیاست و تاکنون هیچ ضرری برای آن ثابت نشده است البته از این نکته هم نباید غافل شویم که مصرف اریتریتول به مراتب خیلی بهتر از مصرف شکر سفید و قند است زیرا کالری و کربوهیرات کمی دارد.

باید این نکته را یادآور شویم که در کتوژنیک شکر و هرچیزی که کربوهیدرات بالایی را دارد را حذف میکنیم، در مقابل باید از مواردی استفاده کنیم که بتواند جایگزین مناسب باشد که میتوان به استویا اشاره کرد، بنابراین استویا جایگاه ویژه ای در رژیک کتوژنیک دارد.

نوشیدنی های مناسب رژیم کتوژیک

از بهترین نوشیدنی ها در رژیم کتوژنیک میتوان به چای اشاره کرد که مصرف آن برای افزایش چربی سوزی، کاهش قند خون خوب است، ولی تعداد کثیری از افراد نمیتوانند چای را بدون قند و یا شکر مصرف کنند. شیرین کننده طبیعی استویا میتواند به جای شکر در چای مورد استفاده قرار بگیرد و با شیرین کردن آن طعمی دلپذیر را برای ما به ارمغان بیاورد.

 در این رژیم غالبا هر چیز شیرینی حذف میشود و مطمئنا شکر در اولویت این مواد قرار دارد ولی اگر برای شیرینی جات، نوشیدنی ها، دسر، غذاهای خودمان از استویا استفاده کنیم نه تنها هیچ ضرری ندارد و از رژیم خارج نمیشویم. بلکه اکثر پزشکان رژیم درمانی در فهرست مواد کتوژنیک از استویا بعنوان اولین شیرین کننده طبیعی یاد میکنند.

در سری مقاله های دیگر دستور پخت و استفاده از استویا در رژیم کتوژنیک را عنوان میکنیم.

خواص آرد بادام
خواص آرد بادام

خواص آرد بادام چیست؟ (مهم ترین ویژگی آرد بادام) استفاده از آرد بادام به جای آرد گندم، به خاطر خواص آرد بادام روز به روز

شکر کم کالری

شکر کم کالری چیست؟ آشنایی با فواید مهم شکر رژیمی شکر کم کالری، بر پایه سوکرالوز کاندرل جایگزینی مناسب برای شکر طبیعی می باشد. با

خواص آرد نارگیل
خواص آرد نارگیل چیست؟

خواص آرد نارگیل چیست؟ (مهم ترین فواید آرد نارگیل) خواص آرد نارگیل : یکی از پرکاربردترین طعم دهنده ها در انواع شیرینی ها، کیک ها

خواص شکر رژیمی
خواص شکر رژیمی

خواص شکر رژیمی؛ مهم ترین خاصیت شکر رژیمی خواص شکر رژیمی : شکر کم کالری و بدون قند کامور، که به صورت پودر تهیه میشود؛

دیدگاهتان را بنویسید